Monday, October 31, 2011

Ulamak dan pramugari.

Assalamualaikum. Ni ade lg 1 crita utk harini. Jgn baca je, ambik ikhtibar sekali.

Seorang ulamak sedang berada di dalam sebuah kapal terbang untuk ke sebuah negeri. Apabila tiba waktu solat, dia pun ke tandas untuk berwudhuk. Oleh kerana tandas di dalam kapal terbang terlalu kecil, maka beliau terpaksa membuka pintu tandas itu ketika berwudhu. Tatkala beliau mengangkat salah satu dari kakinya ke tangki (washing basin), seorang peramugari telah ternampak perbuatan ulamak itu dan... menegurnya.

Pramugari: (dengan suara dikeraskan..) Tuan tidak boleh memasukkan kaki ke dalam tangki tu, sebab ia akan mengotorkan tangki. Ini tempat basuh muka bukan basuh kaki.

Ulamak: (dengan suara lembut dan penuh rendah diri…) Berapa kali saudari mencuci muka saudari dalam satu hari?

Pramugari: (dengan sifat angkuh…) Kebiasaannya sekali atau dua kali dalam sehari.

Ulamak: (dengan sifat bersahaja….) Saya mencuci kaki saya lima kali dalam sehari, bererti kaki saya lebih bersih dari muka saudari.


Ok tamat. Assalamualaikum. :)

Thursday, October 27, 2011

Ciptaan Allah itu indah belaka.

Assalamualaikum.

Ya Allah, ciptaan Allah itu indah sgt. Tkde sape boleh lawan. Boleh jd tenang kalau tgk gmbr. Baru gmbr, belom lg tgk secara live. Ish, mcm tgk bola pulak live tk live. Hehe. Tp betoll. Kagum sgtt. Antaranye, background blog ni. Masa carik gmbr dkt google. . . Tk tahu nk pilih mana 1 utk jd kn background blog ni. Indah sungguh.



Air terjun


Pemandangan waktu mlm.


Pantai.

Indahkn? Ya Allah!

Monday, October 24, 2011

♥ Jika SENDIRI jangan merasa sepi. Ada Allah yang MENGAWASI
♥ Jika SEDIH jangan pendam dalam hati. Ada Allah tempat BERBAGI

♥ Jika MARAH, jaga fikiran & hati. Ada Allah tempat MENENANGKAN DIRI
♥ Jika SUSAH jangan merasa pilu. Ada Allah tempat MENGADU
...
♥ Jika GAGAL jangan berputus asa. Ada Allah tempat MEMINTA
♥ Jika BAHAGIA jangan menjadi lupa. Ada Allah tempat MEMUJA

★❤★ INGAT ADA ALLAH DI SETIAP WAKTU KITA ★❤★

♥ Jika kau mencintaiku karena Allah jangan dekati aku ♥

♥ Jika kau mencintaiku karena Allah jangan menggodaku ♥

♥ Jika kau mencintaiku karena Allah jangan merayuku ♥

♥ Jika kau mencintaiku karena Allah jaga izzahmu denganku ♥

♥ Jika kau mencintaiku karena Allah jangan menyentuhku ♥

♥ Jika Mencintaiku karena Allah jagalah hatimu dan hatiku agar tetap Mencintai-Nya ♥

• Bila Allah makbulkan doamu, Maka DIA menyayangimu,

• Bila DIA lambat makbulkan doamu, Maka DIA ingin mengujimu,

• Bila DIA tak makbulkan doamu, Maka DIA merancang sesuatu yang terbaik untukmu...

★ Oleh itu, sentiasalah bersangka baik pada ALLAH dalam apa jua keadaan kerana kasih sayang itu mendahului kemurkaanNYA.Lihat Selengkapnya.

P/S: Sory, post yg sebelum ni dh delete :)
'/>